8 Ağustos 2012 Çarşamba

Yeni kitaplarım..


Bugün sınavda bilmediğim terimler çıkınca karşıma kemdimi kötü hissettim.. Ece arkadaşımın bütün moral verme çabalarından sonra kendimi Amsterdam Centralde ki AKO'ya attım ve kitapları karıştırmaya başladım. Her zaman ki gibi 1 kitap alma niyetindeyken daha fazla kitap aldım. Toplam 3, her biri birbirinden farklı kitaplar.

Aldıktan sonra fark ettim biri Koreli bi yazarın kitabıymış. Bu da günün bana armağanımıdır acaba? Bilemiyorum.



Aldığım kitaplar:
1) Kyun Sook Shin - Please look after mom (Dil: Ingilizce)
Kitap hakkında bilgiler:
- Asya’nın en büyük edebiyat ödülü Man Asian Literary Prize, Lütfen Anneme İyi Bak ile Güney Koreli yazar Kyung-sook Shin’e verildi.Kyung-sook Shin, Lütfen Anneme İyi Bak romanı ile “Man Asian Literary Prize” ödülüne layık görülen ilk kadın ve ilk Güney Koreli yazar olma özelliğine sahip. Kore’de 1 milyondan fazla satan, 16 dile çevrilen Lütfen Anneme İyi Bak, anneliğe eşsiz bir ağıt.
- Yetişkin çocuklarını ziyaret etmek için geldiği Seul’de kaybolan bir annenin ardından, aile üyelerinin yaşadığı pişmanlıkların ve iç hesaplaşmaların öyküsü bu. Kore kültürü fonunda derin aile ilişkilerinin ele alındığı yürek burkan bir hikâye… Sadece Kore’de 1 milyonun üzerinde satan ve Amerika’da yayımlanır yayımlanmaz büyük ilgi gören Lütfen Anneme İyi Bak, okuru sadece bir arayış hikâyeşine ortak etmekle kalmıyor, insan yüreğinin derinliklerine sarsıcı bir yolculuğa da çıkarıyor.
- Baktım bu kitap D&R'de de satılıyormuş isteyen ordan alabilir. Kitabın Türkçe adı: Lütfen Anneme İyi Bak


2) Candace Bushnell - Summer and the city (Dil: İngilizce)
Kitap hakkında bilgiler:
- Doğruyu söylemek gerekirse bu kitabı öyküde ki kızın şehir hayatında ki zorluklardan uzaklaşma istemesi ve yazarlık kursuna başladığı için aldım. İlgimi çekti. Başka bilgim pek yok hakkında. Okuduktan sonra uzun uzun fikrimi yazarım ^^

3) Vanessa Diffenbaugh - De verborgen taal van bloemen (Çiçeklerin gizli dili) (Dil: Hollandaca)
Kitap hakkında bilgiler:
- Bu kitap Türkçe'ye çevrildii bilmiyorum ama PANDORA sitesinde İngilizce olarak satılmakta olduğunu gördüm.
- Kitabın konusu yaşadığı nedenler yüzünden konuşayan, bunun yerine çiçekler göstererek kendini ifade eden bir kızdır. Sonra bu kız çiçekçi de çalışmaya başlar ve insanların ruh durumuna uygun çiçekleri verebilme yeteneğine sahip olduğunu anlar. Bundan sonra kız yavaş yavaş iç bunalımı ile savaşmaya yüzleşeye başlar.

Vanessa Diffenbaugh'in kitabı aldığım kitapların arasında en çok ilgimi çeken kitap oldu. Konusu beni çok etkiledi ve galiba ilk bu kitap ile başlayacağım. (Az sonra ki ruh halima bağlı :) )

Kardeşime şeker aldırdım ki okurken ağzım boş durmasın diye ^^
- Nurdan

2 yorum:

  1. Waa süper çok faydalı bir blok yazısı olmuş bende biran önce kitaplardan almak istiyorum

    YanıtlaSil
  2. Waa süper çok faydalı bir blok yazısı olmuş bende biran önce kitaplardan almak istiyorum

    YanıtlaSil